Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
LABORARTORY BRNO
Bělkovský, Martin ; Mutina, Petr (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Galerie architektury, designu a moderního umění umístěná v nárožním solitérním objektu s jasně čitelnou identitou kulturní stavby je doplněna budovou určenou pro tvorbu a práci nejen umělců, která kompenzuje nedostatek těchto prostor ve městě. Předprostor galerie ukončuje městskou třídu Kapitána Jaroše. Budovy tvarově reagují na okolní zástavbu.
LABORARTORY BRNO
Šiška, Jaroslav ; Drápal, Jaroslav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Predmetom návrhu je galéria architektúry, poňatá však vo vyššom zmysle slova ako chrám architektúry. Tomuto silnému motívu sa výrazne podraďuje urbanizmus, ale aj dispozičné a prevádzkové riešenie. Akcent vychádzajúci z urbanistického riešenia upozorňuje na nadradenosť vzťahov. Koncept prevažne umelého osvetlenia priestorov galérie podtrhuje filozofiu návrhu a stálosť osvetľovanej expozície. Dôraz je kladený na vystavované umelecké dielo a ľudskú koncentráciu naň bez akýchkoľvek rušivých faktorov.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Švanda, David ; Vojtová, Lea (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je architektonický a urbanistický návrh dostavby nároží na nábřeží řeky Bečvy v Přerově. Cílem bylo kompaktně a vhodně doplnit hmotu budovy mezi okolní stavby. Předmětem návrhu je bytový dům se třemi podlažími bytů a s parterem obchodů a kavárnou.
LABORARTORY BRNO
Štukheil, Petr ; Drápal, Jaroslav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Navrhovaná galerie se nachází na exponovaném nároží ulic Milady Horákové a Koliště v Brně. Celý koncept vychází ze dvou kontrastních elementů charakterizující dané místo – „napětí“ a na první pohled ne příliš zřejmý „klid“. Prvním z nich je automobilová doprava. Jedná se o rušné místo plné aut, dynamiky, neklidu a napětí odvíjející se od přilehlé křižovatky. Jestliže tuto dynamickou vrstvu v určité výšce přehlédneme, naskytne se nám pohled na krásnou siluetu města, která je naopak statická a neměnná. Galerie je tvořena dvěma jednoduchými hmotami. Dvoupodlažní hmota ze světlého pohledového betonu uzavírající vnitroblok představuje zázemí galerie (klid). Vykonzolovaný „tubus” 3.-5. NP zahrnuje hlavní výstavní prostory (napětí). Navazuje na zástavbu ulice Milady Horákové a při pohybu člověka směrem od historického centra tvoří její počátek. Zároveň opticky uzavírá třídu Kapitána Jaroše, která dnes nemá žádné kompoziční ukončení. Dominantním prostorem hmoty zázemí je dlouhé, úzké a převýšené vstupní foyer s přímým schodištěm do hlavního výstavního prostoru. Výstavní prostory jsou navrženy variabilně, aby se daly přizpůsobit jednotlivým typům expozic. Nabízí se venkovní prostory před galerií, na střešní terase, foyer s dominantním schodištěm, prostory bez denního světla a hlavní výstavní prostor se světlou výškou 14 m. Uzavřené prostory bez denního osvětlení jsou vhodné především pro multimediální expozice. Hlavní výstavní sál s horním denním osvětlením je určen zejména pro velké modely či prostorově náročné exponáty. Výrazným prvkem tohoto prostoru je velké “oko” poskytující výhled na siluetu historického centra Brna. Rušná křižovatka je přitom přehlížena.
LABORARTORY BRNO
Merta, Jakub ; Marek, Jiří (oponent) ; Palacký, Jiří (vedoucí práce)
Galerie umění, designu a architektury se zaměřením na vystavování prostorových objektů, soch a architektonických modelů. Výstavní prostory jsou navrženy jako veřejný prostor, který vrcholí ve 4. nadzemním podlaží terasou se sochami a kavárnou. Vstupné je dobrovolné. Na ekonomické podpoře galerie se podílí část dílen a ubytování. V části dílen se nachází zázemí pro kreativní tvorbu a pro pořádání workshopů. Velká terasa se nachází ve výšce srovnatelné s úrovní Moravského náměstí. Návštěvník na terase se dostává do pohledového kontaktu s tímto náměstím a parkem Koliště a zároveň se vzdaluje od rušné dopravní komunikace. Celá budova se navíc prosklenou fasádou otevírá do nároží směrem k Moravskému náměstí. Fasáda se tak stává přehlídkou aktivit konajících se uvnitř a stejně jako terasa se tak stává lákadlem pro kolemjdoucí.
Brno opět žije na Veveří
Cejpová, Pavlína ; Kaštánková, Jana (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem dvou bytových domů a přilehlých prostorů. Rozvíjí se tím předchozí architektoniko-urbanistická studie prostoru u městské třídy Veveří. V domech se nacházejí byty dispozic od 1kk po 4kk. Domy vytváří hranici nově navrženého veřejného prostoru. Proto jsou v parteru kromě domovních zázemí navrženy i komerční jednotky. Byť se domy nacházejí na nároží, nelze říci, že se jedná o zcela typické nárožní domy. Práce se snaží naplnit téma života na městské třídě Veveří, která je v řešeném místě neatraktivní.
LABORARTORY BRNO
Merta, Jakub ; Marek, Jiří (oponent) ; Palacký, Jiří (vedoucí práce)
Galerie umění, designu a architektury se zaměřením na vystavování prostorových objektů, soch a architektonických modelů. Výstavní prostory jsou navrženy jako veřejný prostor, který vrcholí ve 4. nadzemním podlaží terasou se sochami a kavárnou. Vstupné je dobrovolné. Na ekonomické podpoře galerie se podílí část dílen a ubytování. V části dílen se nachází zázemí pro kreativní tvorbu a pro pořádání workshopů. Velká terasa se nachází ve výšce srovnatelné s úrovní Moravského náměstí. Návštěvník na terase se dostává do pohledového kontaktu s tímto náměstím a parkem Koliště a zároveň se vzdaluje od rušné dopravní komunikace. Celá budova se navíc prosklenou fasádou otevírá do nároží směrem k Moravskému náměstí. Fasáda se tak stává přehlídkou aktivit konajících se uvnitř a stejně jako terasa se tak stává lákadlem pro kolemjdoucí.
LABORARTORY BRNO
Šiška, Jaroslav ; Drápal, Jaroslav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Predmetom návrhu je galéria architektúry, poňatá však vo vyššom zmysle slova ako chrám architektúry. Tomuto silnému motívu sa výrazne podraďuje urbanizmus, ale aj dispozičné a prevádzkové riešenie. Akcent vychádzajúci z urbanistického riešenia upozorňuje na nadradenosť vzťahov. Koncept prevažne umelého osvetlenia priestorov galérie podtrhuje filozofiu návrhu a stálosť osvetľovanej expozície. Dôraz je kladený na vystavované umelecké dielo a ľudskú koncentráciu naň bez akýchkoľvek rušivých faktorov.
LABORARTORY BRNO
Štukheil, Petr ; Drápal, Jaroslav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Navrhovaná galerie se nachází na exponovaném nároží ulic Milady Horákové a Koliště v Brně. Celý koncept vychází ze dvou kontrastních elementů charakterizující dané místo – „napětí“ a na první pohled ne příliš zřejmý „klid“. Prvním z nich je automobilová doprava. Jedná se o rušné místo plné aut, dynamiky, neklidu a napětí odvíjející se od přilehlé křižovatky. Jestliže tuto dynamickou vrstvu v určité výšce přehlédneme, naskytne se nám pohled na krásnou siluetu města, která je naopak statická a neměnná. Galerie je tvořena dvěma jednoduchými hmotami. Dvoupodlažní hmota ze světlého pohledového betonu uzavírající vnitroblok představuje zázemí galerie (klid). Vykonzolovaný „tubus” 3.-5. NP zahrnuje hlavní výstavní prostory (napětí). Navazuje na zástavbu ulice Milady Horákové a při pohybu člověka směrem od historického centra tvoří její počátek. Zároveň opticky uzavírá třídu Kapitána Jaroše, která dnes nemá žádné kompoziční ukončení. Dominantním prostorem hmoty zázemí je dlouhé, úzké a převýšené vstupní foyer s přímým schodištěm do hlavního výstavního prostoru. Výstavní prostory jsou navrženy variabilně, aby se daly přizpůsobit jednotlivým typům expozic. Nabízí se venkovní prostory před galerií, na střešní terase, foyer s dominantním schodištěm, prostory bez denního světla a hlavní výstavní prostor se světlou výškou 14 m. Uzavřené prostory bez denního osvětlení jsou vhodné především pro multimediální expozice. Hlavní výstavní sál s horním denním osvětlením je určen zejména pro velké modely či prostorově náročné exponáty. Výrazným prvkem tohoto prostoru je velké “oko” poskytující výhled na siluetu historického centra Brna. Rušná křižovatka je přitom přehlížena.
LABORARTORY BRNO
Bělkovský, Martin ; Mutina, Petr (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Galerie architektury, designu a moderního umění umístěná v nárožním solitérním objektu s jasně čitelnou identitou kulturní stavby je doplněna budovou určenou pro tvorbu a práci nejen umělců, která kompenzuje nedostatek těchto prostor ve městě. Předprostor galerie ukončuje městskou třídu Kapitána Jaroše. Budovy tvarově reagují na okolní zástavbu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.